donderdag 22 december 2011

Retrokleedje





Een tijdje geleden won ik bij Ienemiene een give away. Eén van de prijzen hield in dat ze een stofje naar keuze wou halen in den beer en dit zou ze naar mij verzenden (aankoop stof wel zelf te betalen).

Toen ik bij haar dit kleedje zag, was ik direct verkocht. Het stofje kwam van in Den Beer in Harelbeke. Ik vroeg Ienemiene of zij dit stofje wilde halen voor mij.
Tegelijkertijd zag Ienemiene op mijn blog het ronde sjaaltje van kleine spruit en vroeg ze mij of ik er zo twee kon breien voor haar 2 dochtertjes.

Ik stelde haar dan ook direct voor om te ruilen: ik brei voor haar 2 sjaaltjes en zij koopt voor mij die prachtige retrostof.

Ik maakte het kleedje volledig na met het patroon van Heidi & Finn (Cowl neck Jumper).


Het kleedje zat heel snel ineen maar toen ze het aandeed, was de kraag te hoog en het stoorde haar (zie linkerfoto hierboven). Een elastieken draadje bracht de oplossing! Nu zit het als gegoten en ze is er vandaag mee naar school gegaan (rechterfoto).

Van een overschotje maakte ik nog dit rokje.


Laat de koude dagen maar komen!

7 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik heb ook met dat stofje in m'n handen gestaan, en krijg meer en meer spijt dat ik er niet wat van gekocht heb. Dat rokje is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij deze: wie wil voor mij ook dat stofje gaan halen?!! Zo mooi!!! Ze staat er prachtig mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kleedje en rokje! Dat stofje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welk 'soort' stofje is dit aub?

    BeantwoordenVerwijderen