maandag 9 augustus 2010

Creatieve tussendoortjes

Mijn hubbie is op zakenreis naar de US. De creatieve momenten zijn dus fel ingekort maar toch hou ik mij tussendoor creatief bezig. Hierna volgt een lijstje met wat ik bezig ben of afgewerkt heb:

1. Grote spruit had op het internet van die kleine schattige Amigurumi-beestjes gezien en wou dat ook leren haken. Ze wou graag dit lief lammetje maken.


De beschrijving was vrij eenvoudig maar ik wou het eerst zelf eens proberen om het haar daarna uit te kunnen leggen.
Dit is ons resultaat:


Toch ook mooi gelukt hé.
Nu is ze zelf bezig met een octopusje. Ik ben benieuwd naar haar resultaat!

2. Naast het haakwerk van hierboven ben ik bezig met een tuniekje aan het breien voor kleine spruit voor deze herfst. Als het af is, maak ik nog een nieuw berichtje met foto's.

3. Ook naaiwerk ontbreekt niet in mijn lijstje. Ik heb een rok gemaakt voor grote spruit met volgend stofje dat ze koos op Petit Bazaar bij Vermiljoen.

Het is een rokje geworden met plooitjes, zonder patroon. Een beetje à la minute.
Ziehier het resultaat:



Nu ben ik bezig met een gelijkaardig rokje voor kleine spruit met volgend stofje:



Foto's van het afgewerkte rokje (+ handleiding) volgen nog.

4. Ook een tweede naaiwerkje is opgestart: een kleedje in blauw-grijsachtige stof die nog op mijn moeder haar zolder lag. Het zou een 'deftig' kleedje met plooitjes vooraan worden, maar toen ik de eerste versie aanpaste op kleine spruit zei ze onmiddelijk: "dat doe ik niet aan, er staat niets op".
Ik zal mijn ontwerp dus een beetje moeten aanpassen en misschien breng ik er er zakjes op aan met een stukje overschot van bovenstaande poezenstof of een ander figuurtje. Ofwel appliceer ik er iets op. Ik ben er nog niet uit.

5. Ook heb ik nog iets fantastisch besteld in de US, iets wat ik hier in Europa nog niet gevonden heb. Rara wat zou dat zijn? Heb ik jullie benieuwd gemaakt? Meer hierover als mijn projectje dat ik ervoor in gedachten heb, klaar is. Jullie zullen dus nog evenjes geduld moeten hebben.

6. Ik heb mijn hubbie gevraagd om een paar dingetjes (freezer paper en bleach pennen) te halen in een supermarkt in de US, als hij tijd vindt tussen de meetings door. Mijn hubbie doet echter zelden of nooit boodschappen dus ik ben benieuwd of hij het juiste zal vinden. Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking: